joi, 28 mai 2015

Despre Castelul Banffy, Manastirea Nicula, Stufarisurile de la Sic

          Prima zi de Pasti am petrecut-o in familie. A doua, insa, am transfomat-o intr-o excursie. O excursie de cateva ore aproape de casa.

          La doar 30 km de Cluj-Napoca, in comuna Bontida, se afla unul dintre cele mai mari castele din Transilvania -Castelul Banffy. Momentan acesta se afla in plin proces de restaurare insa pentru un bilet care costa 3 RON, am reusit sa vizitam curtea si una dintre cladirile ansamblului.






                               



          A fost o zi frumoasa asa ca, dupa o plimbare de vreo 30-45 de minute prin curtea castelului am plecat mai desparte spre Manastirea Nicula, aflata la 6 km de orasul Gherla. 
          Manastirea Nicula este un important centru de pelerinaj din Transilvania, in special in zilele de 15 august( Sfântă Mărie Mare) si 8 septembrie( Sfântă Mărie Mica).

Vechea biserica a manastirii

          Bisericuta de lemn, veche de peste 300 de ani nu poate fi vizitata insa daca arunci un ochi pe geamurile mici ale acesteia constati ca e plina de ... bani. Oare de ce???

Biserica noua - inca in constructie

          Dupa cum e obiceiul, am aprins cate o lumanare, am stat cateva minute si ne-am bucurat de linistea din interiorul manastirii, dupa care am plecat mai departe. Excursia nu s-a incheiat inca:).

          Fiindca am prins o vreme asa frumoasa, ne-am oprit la o portie de mici la restaurantul aflat pe malul Lacului Stiucii. Mancare buna si liniste. Perfect pentru o zi de sarbatoare.



          Stufarisurile de la Sic - rezervatia naturala, declarata arie protejata, este situata pe Valea Fizesului.




         Pasarela din lemn pare destul de subreda, insa se munceste la consolidarea acesteia. 




          Pe parcursul traversarii stufarisurilor, ne-am oprit in cele doua foisoare care ne-au permis sa ne odihnim si sa ne ascundem de soarele puternic din acea zi.




         Stufarisurile de la Sic adapostesc mai multe specii de pasari. Am reusit sa pozez si eu una:).


     




         Soarele mergea deja la culcare asa ca am luat-o si noi inspre Cluj. 




A fost o zi frumoasa in care am vazut locuri noi, am respirat aer curat si ne-am umplut de energie pentru zilele urmatoare.


Pana data viitoare... 
          Drumuri bune!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu