duminică, 7 iunie 2015

Despre Cascada Valu Miresii

           Legenda spune ca demult, in ziua nuntii ei, o mireasa a cazut de pe niste stanci. Voalul i-a ramas agatat in acestea si astfel a luat nastere Cascada Valu Miresii sau Cascada Rachitele, situata in localitatea Rachitele, la poalele Muntilor Vladeasa. Aceasta este una dintre cele mai impresionante si accesibile cascade ale Muntilor Apuseni.
 


          Caderea de apa de peste 30m se afla la aproximativ 5 km de centrul satului Rachitele. Drumul pana aici poate fi parcurs pe jos sau cu masina.

          Desi se poate ajunge cu masina pana langa cascada , eu zic ca merita o plimbare, pe jos, pana acolo, deoarece astfel, poate fi apreciata cu adevarat frumusetea acestei minuni a naturii.

          Cascada se afla la aproximativ 80km de Cluj-Napoca, deci este un loc perfect pentru o plimbare de week-end. Iar pentru cine se simte in stare, din aceeasi zona se poate ajunge pe Varful Vladeasa(eu nu am ajuns, poate data viitoare:P) si la  formatiunile stancoase numite generic Pietrele Albe.

Pietrele Albe

E mult de mers, insa, in departare, se vede drumul care ajunge la cascada


Inca putin si ajungem la frumoasa Cascada Valu Miresii

                    
          Pentru o astfel de drumetie este nevoie de conditie fizica... nu gluma, dar daca eu am reusit, inseamna ca se poate:).

         Inchei cu harta pe care este marcat drumul pana in localitatea Rachitele:


... Drumuri bune!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu